a06


František Drtina


František Drtina (1861-1925) byl významný český pedagog, filozof a politik. Byl profesorem pedagogiky na Univerzitě Karlově a prvním náměstkem ministra školství v československé vládě. Jako žák a následovník T. G. Masaryka se významně podílel na reformě českého školství a prosazování moderních pedagogických metod. Zasloužil se o demokratizaci vzdělávání a podporu vysokoškolského studia žen. Byl také aktivním propagátorem Masarykových myšlenek a ideálů.


Lehké otázky:

1. Jaké bylo jeho hlavní profesní zaměření?
2. Jakou funkci zastával v první československé vládě?

3. Čí byl významným žákem a následovníkem?

Střední otázky:

4. Jaké byly jeho hlavní přínosy pro české školství?
5. Jak se projevovala jeho filozofická orientace v pedagogické práci?
6. Jaké reformy prosazoval v československém školství po roce 1918?

Těžké otázky:

7. Jak jeho pedagogické myšlenky ovlivnily vývoj československého školství?

8. V čem spočíval jeho přínos k emancipaci žen ve vzdělávání?

9. Jak se jeho filozofické a pedagogické názory projevují v současném školství?