Politická hra

Objevujte svět politiky zábavnou formou!


b26


Volební kampaň


Volební kampaň je organizované úsilí kandidátů a politických stran získat podporu voličů před volbami. Jedná se o klíčový prvek demokratického procesu, který umožňuje představit voličům politické programy, osobnosti kandidátů a vize pro budoucnost. V České republice je volební kampaň regulována zákonem, který stanovuje její časový rámec, finanční limity a pravidla pro mediální prezentaci. Kampaň oficiálně začíná dnem vyhlášení voleb a končí 48 hodin před jejich zahájením, kdy nastává tzv. volební moratorium. Politické subjekty musí vést transparentní volební účet, dodržovat stanovené limity na výdaje (90 mil. Kč pro parlamentní volby, 40 mil. Kč pro prezidentské) a označovat propagační materiály informací o zadavateli a zpracovateli. Kampaně využívají široké spektrum komunikačních kanálů – od tradičních mítinků, letáků a billboardů přes televizní debaty a mediální vystoupení až po digitální marketing a sociální sítě, které v posledních letech získávají stále větší význam.


Otázky:

1. Jak se reguluje volební kampaň v České republice a jaké jsou hlavní pravidla a omezení?
2. Jaký je rozdíl mezi pozitivní a negativní kampaní a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
3. Jak se proměnily volební kampaně s nástupem digitálních technologií a sociálních médií?